Posts

Showing posts from September, 2014

Peggy Porschen yang menggebu..

Image
Hari ni genap setahun aku tak keje. Keje sendiri, keja yang ibarat kata kais pagi makan pagi, kais malam makan malam...habis tu kalau tak dak kais tengah hari, tak dak la makan tengah hari aku..ehh bukan gitu ok. Konsep kais mengais ni luas. Kalau ikut hati aku memang tak habis nak kais, cuma hendak atau tak saja sebab rezeki kita Allah dah sediakan cuma tak bolehlah kita nak riba tangan nak tunggu rezeki datang bergolek. Tak maunya rezeki datang gitu. Kenalah rajin berusaha. Aku usaha ikut kapasiti, tak dak nak ikut orang dah. Letih nak ikut kapasiti orang ni.
Tapi kalau  kais yang ini kena ikut kapasiti orang. Kena ikut Peggy Porschen. Kalau Peggy Porschen ni ada buat kelas, aku kena ikut kapasiti depa sbb nakkan ilmu yang depa dok ajar tu. Bulan Mei lalu sempat pi lepak kat kedai kopi depa kat Victoria. Housemate merangkap kitchen mate aku, Raja Yusniza, ajak p try kek Porschen yang sangat cantik dan sedap ni. Maka aku pun p la dengan Amirul sekali, yang juga merangkap k…