Tuesday, 19 November 2013

Jom kita...


Sudah nak tafsir hati orang
perasaan orang
kita ingat dia suka kita
sebenarnya tidak
kita ingat dia main-main
sebenarnya tidak
memang susah...
jadi mana satu nak percaya ni.

Dah lama tak dengar khabar berita dia ni.
Aku agak dia mesti dah merajuk
sebab aku banyak kali tolak 'pelawaannya'.
Setiap kali dia cakap pasal perkara itu,
setiap kali itu juga aku bagi alasan, 'saya tidak bersedia'.
Lama-kelamaan, setelah dua tahun macam-macam alasan aku bagi,
selepas menghilang beberapa bulan,dia muncul pada suatu malam yang sudah larut.

Katanya walau di mana saja aku pergi,
dia tetap ingat pada aku dan mahu aku ingat dia juga.
Sudah pasti aku ingat dia sebab dia tak pernah jemu 'pelawa' aku.
Kami berbalas sms.
Setelah dia mencurah segala perasaannya dan menoktahkan ayat dengan:
Walau awak kahwin dengan sesiapa saja sekalipun, awak akan sentiasa ada dalam hati saya.
Aku kira, dia faham sudah maksud aku selama ini.

Tiba-tiba aku berasa macam nak kata kat dia:
Jom
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.kita
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.kawan sajalah!

25 comments:

  1. bila org luah perasaan dan kita belum bersedia
    selepas hari itu..mesti rasa x selesa
    huhu
    # miss u kakak

    ReplyDelete
  2. Irfa
    betul tu..sangat tak selesa..tapi lama kelamaan, bila tak layan..back to normal..so jadi kawan semula..

    miss u too...bila nak datang cheras ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CHERAS gi sokmo ;)
      sabtu ahad pun ada at cheras, cuma melepak dgr mak mentua bercerita pengalaman pertama kali ke Vietnam ;)

      Delete
  3. Hey hey hey.. aku suka ini. :D

    Mesti ada sebab kenapa hati kita tak terbukak untuk dia kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. reenapple
      ya betul..mesti ada sebab kan...aku cuma nak kawan saja, no lebih2..

      Delete
  4. ah... sayang sekali persahabatan jika ada cinta menyapa di celah celahnya.

    apakan daya.. cinta itu buta. in the other side kan LW..

    pahit bagi dia yang bertepuk sebelah tangan.
    pahit juga menolak sesorang yg begitu di hargai perasaannya.
    kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nong
      dia tak bertepuk sebelah tangan sebenarnya, aku yang menolak takdir..sulit keadaan ini kalau kau berada di tempat aku..

      Delete
  5. Assalamualaikum LW,
    Semua itu ketentuan-Nya.
    Jika ada jodoh.. insya'Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam Kak Sham, ya saya akur kalau itu jodoh saya..tapi setakat ini bukan hehe..

      Delete
  6. Assalamualaikum wbt LW,

    ada typo tu ... i bukan a :) ... but as usual when in doubt i would say leave it ... sebab hati itu tahu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Real Life,
      yes sis, true..we deserve to do what we want to do..bab perasaan ini tak boleh kompromi aite..

      Delete
  7. Mula mula kawan dulu...nanti nanti tu nanti la...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nizam.Ariff
      hehe ye la nanti nanti la kan...

      Delete
  8. Kalau dah jodoh tidak ke mana, inshaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairul Abdullah
      ..tak ada jodoh laa..hehe

      Delete
  9. Lw..
    kalau org itu baik, ikhlas, sayang kita sungguh2..why not? senang jer cakap cam tu kan..tapi pendapat saya (orang tua la katakan..) tok sah bazir banyak masa..saya doakan lw cepat terbuka hati..aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. All along the way
      Saya pun nak kalau betul2 jodoh saya, tapi kenyataan he's not for me Zue..we are very good friend..as usual...

      Delete
  10. moga persahabatan itu berkekalan hingga akhir hayat....

    ReplyDelete
  11. doa yang terbaik untuk kalian berdua...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n
      thankiss sis..bila nak jumpa ni..

      Delete
  12. addooiiii....potooooong.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uncle
      potong apa neh? eskrim potong ek? kikiki...

      Delete
  13. Nenet Penne
    I dah kata no kat dia...no worries hehe

    ReplyDelete