Thursday, 4 April 2013

Nasi goreng parlimen bubar..

Hari tu tengok Kak Sham buat nasi goreng kangkong...terus teringat-ingat sampailah ke la ni..kalau nak goreng sendiri..pehhh tak de selera aaa nak makan  air tangan sendiri. Satu lagi kalau masak kari..mati-mati aku tak boleh nak makan kari sendiri tapi kalau orang lain punya kari..masyaAllah punya le rasa sedap..kari mamak?? Owhh kurenggg yer sebab dah terdengar  macam-macam citer pasal kari.
Lepas tu suka la pulak berangan makan nasi goreng lima bintang gitu kan. Siap ada segala bagai aksesori yang konon boleh mengaburi mata siapa melihat kan. Jadi pagi semalam kebetulan ketua kilang bagi off..so aku pun dah horay horay nak p tengok wayang la sangat kalau ikut deria rasa di hati kecil yang kadangkala bengkek dan kadangkala kembang kuncup...
Tetiba budak Lala sms, kak LW ketua kilang kata kena standy sebab Parlimen akan dissolve jam 11.30 pagi jadi aku pun terhegeh-hegeh makan cecepat. Terbantut selera nak makan gaya leisure-leisure kat tepi kolam renang. Sambil bersiap nak p kilang sambil makan nasi goreng parlimen bubar..kita letak nama nasi goreng parlimen bubar la naaa sebab tengah syiok menikmati kesedapan ikan bilis lemau tu tetiba sms dak Lala masuk suh standby..grrrr...hangen tau!
Sesungguhnya rezeki aku setiap hari Allah yang bagi, Allah yang tentukan. Jadi, siapalah aku nak mentakwil dan mendakwa begitu begini terhadap rezeki kais pagi makan pagi ini. Walaupun nasi goreng parlimen bubar ini sangat sedap di tekak aku, ia mungkin tak sedap di tekak anda. Janganlah berasa bersalah untuk mengutuk nasi goreng parlimen bubar ini kerana citarasa kita adalah sangat berbeza..tekak saya adalah tekak multinasional kebelakangan ini...sekali gus saya juga adalah multitasking dalam menciptareka nasi goreng. Esok lusa saya akan up nasi goreng ikan goreng dan nasi goreng daging salai...

28 comments:

  1. kreatifnya nasi goreng akak ;)
    kalau dekat boleh saya bawak sudu suap sekali.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa
      hehe kreatif ker? itu adalah nasi goreng orang malas masak tapi rajin makan..akak letak semua dalam usaha nak sedapkan mata..itu kopok ikan yang singgit sepeket tu..konon nak berhias atas pinggan..ehh meh la kita buat parti nasi goreng...hihi

      Delete
    2. hahaha..patutlah rupa kopok tu cam kenal je

      Delete
  2. LW: Political betul nama nasi goreng ni. And macam ye je warnanya pun ... sawo matang, kuning langsat, and olive :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Real Life in Malaysia
      Ya..nasi goring ini adalah reflection kepada petugas kilang kertas menjelang pilihanraya...hikhikhik

      Delete
  3. Yang lima ketul buah gelap tu apa ek namanya?
    Pak Jib, Pak Din, Pak Safie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nizam.Ariff
      yang lima ketul itu namanya bn, pas, pkr, mca, dap..haaa ok tak?

      Delete
  4. nasi goreng kangkung
    nasi goreng ikan masin
    wahhhh sedap sedap... walau pun dah lama tak makan nasi goreng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. NenetPenne
      nanti u dating sg long tolong buat nasi goring cendawan ek..I nak makan...hihi saja le nak manja-manja dengan u...kikiki

      Delete
  5. Replies
    1. Telor Power
      a ahh kopok sira cap ikan parang, dapat masa akak p melawat menteri pertanian hari tu..kopok jer dibaginya..ceittt!

      Delete
  6. Nasi goreng parlimen bubar yer? Eksotik sungguh nama diberi..

    Sepertimana berdebar2 rasa di jiwaku, dah tak sabor nak gi pangkah. ouch!!

    Marilah..mari pergi mengundi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eliza dear,
      berdebar jiwamu..karam lagi hatiku yg terpaksa menyusun kertas, menyimpan kertas dan menyelak kertas sementara menunggu hari mengundi ini..tak sabra nak bercuti panjang..penat sudah kerana cuti dibeku sejak disember lagi..

      Delete
  7. Hamboih kak...presentation nasi grg tu, bt sy terliur le pulakkk! Olive ke tu kak? Pehh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. faraherda.razalan
      ekekeke presentation mesti kebabom walaupun rasa adalah merudum...biasala kan gempak lebeylebey untuk perut sendiri...kikiki

      Delete
  8. Hahaha..saya nak tengok lepas ni nasi goreng penamaan calon dan juga nasi goreng hari mengundi pulak. Jangan lupa buat tau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairul Abdullah,
      saya dah buat nasi goreng manifesto, tak sempat nak up entry..hahaha..tungguuuuu!

      Delete
  9. nasi goreng "bila nak jumpa" boleh buat tak...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.u.l.a.n
      tok sah kata 'nasi goreng bila nak jumpa', nasi goring makan tdo kat windsor' pun I boleh buat untuk u..mai dulu..nanti kita party nasi gowwengg..hikhikhik..

      Delete
  10. Cantik sungguh ghupa nasik goreng pelemen bubar tu, hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Dinas
      cantik di mata, belum tentu sedap di mulut..tapi saya tetap bantai sedap lapaq punya pasai...:)

      Delete
  11. fаntastіc points altogethеr, уou just gained a nеw reaԁer.
    What could yοu rеcommend about уour publish that yоu simply made some days іn
    the past? Any posіtive?

    Feel free to surf to my web-sitе augenoperation

    ReplyDelete
  12. LW
    Datanglah sini plak...ada nasi goreng bendara-parti-bertanding-beratur-tepi-jalan-meriah-sungguh. Sedap tau..hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. All Along the Way
      tunggu...tiba masanya I sampai dengan Net nak makan eskacang sedap kat kedai uncle stylo tepi stesen tapah tu..hihi

      Delete
  13. Assalamualaikum LW,
    Terasa-rasa bagai nama ku disebut-sebut.
    Tersedak akak makan pau instant kat sini tau.
    Pau kacang hitam, nak buat tak reti so order ngan kedai Bobby la.
    Anyway.. sgt la mantap rupa nasi goreng mu.
    Tapi kan kan.. mmg betul la.. kalau org lain yg masak.. mmg best kan kan.

    P/s;
    Motip nak ajak Cik Asben berjemaah dine kat luar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Sham..
      Semantap mantap nasi goring saya, taf lagi nasi goring kangkung kak sha tu..hehe
      o ya saya suka pau kacang hitam tu..dulu masa saya kecik saya ingatkan arang..terheran2 saya masa tu sbb fikir nape la ada orang nak makan arang kan..

      Delete
  14. Ιf some one wіѕhеs to be uρdatеd wіth hοttеst technоlogies thегefогe he must be visit this sіtе anԁ be up to dаte ԁaily.


    Also ѵisit my web-site - Chemietoilette

    ReplyDelete
  15. No ԁrawbacκ - theу also acknоwledge dish washing, oceаn еntrance homes, and desk ԁanсing (accоrding to
    the mеnu, ωhich is ωhole of wіttу tіdbits.

    Ѕittіng there on уouг cοuntеr, it rarelу aρpeагs capable of lіke wоnԁeгs, but
    the to stаrt with timerѕ аnd the seasοned
    cooκs alike ωill benefit from іncorρorating that
    сlasѕic taste to their favοrite dіshes.
    As a make a differencе of point it is this sort of a incredibly-cοncentrated fοod thаt, until takеn іn highlу compact
    ρоrtions, іt is liable tο upѕet
    weak dіgestіons.

    Loоk at my blog pοst; connotea.org

    ReplyDelete