Saturday, 24 December 2011

Down..

Kadang-kadang hidup ini memang sentiasa lelah, walaupun aku rasa aku sudah kuat, sudah cuba menjadi terbaik sekurang-kurangnya untuk diri sendiri...tapi aku perlu mengakui hakikat aku ini manusia dicipta Tuhan..Dia mencipta dengan sempurna tapi aku belum ada kekuatan untuk menjadi sempurna sepanjang masa...dan rasa itu datang lagi...walaupun aku cuba hindari...tolong aku...Tuhan...
Satu saat bila merasa lelah, letih & berputus asa dengan setiap ujian kehidupan, ucapkanlah "HASBUNALLAHU WA NI'MAL WAKIL"
Cukuplah Allah sbg penolong kami & DIA lah sebaik baik pelindung
(Ali Imran 3:173)

24 comments:

  1. saya juga masih belum ada kekuatan untuk menjadi sempurna sepanjang masa..

    ReplyDelete
  2. ntah napa dua tiga hari ni down..

    ReplyDelete
  3. kekuatan yang ada dalam diri ni ada yang bersumberkan dari luar, contoh: your buddies!

    ReplyDelete
  4. Ya..memang sangat melegakan apabila mengingati ada 'tenaga sampingan' yang berupaya memapah kekuatan diri sendiri yang mula goyah...

    ReplyDelete
  5. sekarang ini aku lelah lagi penat jasad dan jirim... moga Dia beri aku kekuatan... yg seperti dahulu...

    ReplyDelete
  6. BS, kita bermohon kepadaNya...hanya Dia yang memahami...

    ReplyDelete
  7. betapa beruntungnya kita sebagai manusia diberi peluang untuk membuat pilihan. apakah kita akan cuba mencari kekuatan dalam diri hanya mengikut sahaja arus kelodak yang terus menghanyutkan.

    ReplyDelete
  8. Sebagai hambaNya yang ingin menjadi insan kamil, tidak wajar memilih jalan kekuatan ke arah yang menghanyutkan, sebaliknya kekuatan itu sendiri jika ia adalah benar2 suatu kekuatan, akan mendorong si pendukung ke arah yang lebih bermanfaat...

    ReplyDelete
  9. aku keliru, PENDOKONG atau PENDUKUNG? mohon lari topik sebentar.

    ReplyDelete
  10. Pendukung - dirujuk kepada individu, mengguna pakai sesuatu fahaman atau idea.
    Dokong - buah dokong. Jadi kalau pendokong itu secara kaburnya mungkin penanam buah dokong, pemetik buah dokoong atau orang yg mengusahakan apa saja brkaitan buah dokong dan maksud ini tiada dalam kamus.

    ReplyDelete
  11. down? same goes here...
    wish could meet u and SM...

    ReplyDelete
  12. Yes dear..I think he can feel that too...we should arrange a meeting...

    ReplyDelete
  13. LW : terima kasih cik ensiklopedia bahasa.

    NP : but, i wish i couldn't meet you both. takut kena pakok dek gangster estet. hahahaaa... (sori, lawak bodoh je)

    ReplyDelete
  14. SM, sampai bila ko nak takut dgn bayang2 sendiri?

    ReplyDelete
  15. @SM
    gangster apakah itu kalau takut sama aku dgn LW?
    wei kitaorang wanita budiman okay

    betul tak LW?

    ReplyDelete
  16. NP: yeszaa..sangat betul..dia belum kenal siapakah dua wanita budiman ini..wakakaka habes la ko SM..botak kalau takut sama dua wanita budiman ini, tak gojes tau..hik!

    ReplyDelete
  17. tunggu end of january, i freee...boleh dating bertiga... yahooo

    ReplyDelete
  18. Mau ke si botak gojes tu nak dating dgn kita yg budiman ini...hahahah!

    ReplyDelete
  19. Dia kan kata kita gengster estet...so kita kena buat style 'gempurela'...dia mau atau tidak, kita gempur saja..

    ReplyDelete
  20. selain berdoa pada ALLAh, minta la pertolongan pada kawan2 baek juga

    contoh: yg wa selalu nampak adalah Si SM lah Sis.

    ReplyDelete
  21. TP: Nak ke dia muncul nak tolong wa ni bro..lu tau kan style dia cemane...tak habes2 dgn membran segan dia yg ntah bila nak menipis!

    ReplyDelete