Monday, 26 December 2011

Apakah...

Hujung tahun yang sangat tidak produktif
macam-macam hal berlaku
itu belum kira berapa KPI yang aku akan dapat
bukan setakat KPI dunia
KPI akhirat pun kena kira juga
bila ingat KPI akhirat..ngeri
agaknya kalau disukat amal ibadat
rambut seurat tu lagi beratlah daripada aku punya KPI
Ya Tuhan, bagi aku peluang untuk perbaiki KPI denganMU..

Pagi ini, 26 Dis..lagi 5 hari nak masuk kalendar baru
aku bukan rajin tapi tabiat buruk adalah suka ke opis time orang cuti
sebab aku rasa suasana sekeliling aman
tak ada dengar carutan, makian atau sumpah seranah
walopon aku sendiri pun kerap menyebutnya dalam blog ini
sekurang2nya aku menulis dan tiada bunyi
jadi tiada pencemaran pada pendengaran
dan aku juga tidak memperkosa pendengaran orang lain
cuma aku mungkin meng'harrase' mata korang saja
itupun sekiranya korang membaca entry ini
ok oleh sebab nak datang awal, aku bangun jam 5am
dah solat Subuh yg aku kira sempurna
sambil bersiap konon nak pakai mekap
arghhh tidakkkkkkkkkkkkkk
...
...
...
...
...
..
...
....

Apakah aku sudah bermutasi ke arah itu
atau mutasi itu menolak kejadian di luar jangkaan...
sungguh..its beyond my mind
and out of control, apakah dugaannya ini
aku x ada rasa sakit, gatal atau luka
dan pagi ini menjadi amat sepi dan semakin sepi
kerana aku tiada jawapan terhadap kejadian
yang berlaku pada pancaindera aku yang satu ini
pancaindera sebelah kiri
Tuhan...tolong jangan rampas dulu pancainderaku yang ini...

Aku konon2 nak pakai eyeliner dan tarik sedikit kelopak mata, tapi lain pula yang aku nampak dan ketika itu aku terlintas untuk melihat leher aku kalau2 ada bekas gigitan dua gigi tajam...clear..memang tak ada ada sebarang gigitan vampire pun pada leher...atau apakah aku sendiri sudah dirasuk mutasi itu...harus aku cari doktor untuk menilai kenapa kejadian seperti twilight ini berlaku pada aku...

22 comments:

  1. ingatkan eyeliner tercucuk dalam mata tadi..

    hihi sama lah kite, kalau hari cuti..rajin plak nak gie keje..
    kalau hari keje..malas plak nak gie keje..
    ader plak geng2 yang kejenyer asik gossip hal orang jer...urghh..busan

    ReplyDelete
  2. biji mata lebam? pendarahan dalaman? mutasi peringkat awal? cuma pakar perubatan je yang tau. APAKAH?

    ReplyDelete
  3. Salam LW.

    Pekena pasemmmborrr 2 bungkuih...sotong lebih...clearrrr la mata tu.....

    ReplyDelete
  4. CC..kita pun bukan selalu pakai eyeliner sebab mata kita allergic dgn sebarang warna tapi eyeshadow memang kita addict..

    Kerja time orang cuti heaven kan..kita punya suka nak buat apa..nak tenet ka, nak lepak ka..atau nak keje..Sumer buleh...

    ReplyDelete
  5. SM, aku da jumpa doc tadi. Masalah mata aku ni dinamakan trauma...akibat gosokan atau habuk, tak dapat dipastikan tapi yg pasti pembuluh darah pada bahagian mata putih mengalami koyakan dan darah bocor pada bahagian itu..itu yg nampak tompok merah dan pekat selain mengalami bengkak yg ketara...banyak pula ubat yg aku kena makan...haishh...semua yg kena telan aku ok jer tapi yg titik punya aku abaikan sebab ngeri nak titik, teringat kes tersalah titik, dititiknya gam ke dalam mata.ngeri sehhhh..

    ReplyDelete
  6. Uncle, khamis ni mai pekena pasemborggg aaa...dua bungkuih naa...apa2 Hal kita roger ya!

    ReplyDelete
  7. terlalu kuat tenyeh mata kot...
    hope it will be okay soon

    ReplyDelete
  8. NP, yerp..think so..maybe masa tdo tak sedar, main taram jer..at the moment dah ok sket..merah dah makin kurang...

    ReplyDelete
  9. part mata tu... sgt2 menarik, boleh pinjam wat belakon citer antu tu...

    ReplyDelete
  10. UG: I sendiri pun terloncat tengok mata itu, terus cek leher takut ada luka kena gigit vampire..hahaha gila sekejap. Seb baik mata jer yg bleeding, bukan leher!

    TP: Nak pinjam ker? Sila buat permohonan..theheehee!

    ReplyDelete
  11. Kak, sy lambat masuk entri akak yg nie. Apa kesudahan mata akak tu hari nie?

    ReplyDelete
  12. Ralph...mula2 tengok akak pun tegezut, ingatkan dah dirasuk exorcist!

    MF...getting better. Pagi ni merah tu dah makin hilang but still dry. Pedih sket dan sometimes teary...

    ReplyDelete
  13. tapi, apa kejadahnya kau nak gosok kemain lagi sampai rabak macam tu sekali? apakah kau cuba membuka hidab pandangan kau supaya kau dapat meneliti suatu entiti halus yang selama ini kau ingin sekali ketemu? hahahaa...! jahat siot aku punya komen ni. takpe, kau jawab ayat pertama tu je pasal sebab kau gosok mata.

    ReplyDelete
  14. apakah? ngeri memuler ingatkan amek dr google ke ape huhuhu... tk rasa sakit ke mata lepas menenyeh dan menggosok melampau smpi pecah pembuluh darah? aiyooo...

    ReplyDelete
  15. Oiitt tadak la aku gila nak mencederakan diri sendiri kan...memang aku sakit hati dengan TM Bangsat, tapi aku x mo lah harrase diri sendiri...baik aku p maki TM nun..untuk pengetahuan ko...aku buka hijab ke tak, memang aku boleh lihat entiti atau energy yg jahat itu...cuma aku jer buat tak tahu...ahahaha sombong gila jawpan aku kan...eeii tak kuasa aku nak lihat entiti tu..daripada tengok entiti yg ntahhapahapa tu baik aku tengok ikan guppy aku beranak dalam akuarium..tak pun tengok siput babi memadu asmara di bawah pokok pegaga gergasi aku...ko nak tengok entiti asing tak? sila mampir ke windsor..dengggg!!!!

    ReplyDelete
  16. MN..ngeri kan..kapilari darah pecah dan koyak boleh berlaku disebabkan gosokan, tenyehan atau pun bersin dalam desibel yang melampau..kadang2 masuk habuk pun boleh jadi penyebab juga..so awak jaga mata awak yg cantik tu ya...jangan tenyeh2 tau..nanti koyak macam mata akak..seb baik hari ni dah makin pulih...

    ReplyDelete
  17. hek eleh, aku baru pun baru je bertemu dengan cinta pandang pertama aku. iaitu berupa gupy atas meja. dua-dua jantan! auww...!

    ReplyDelete
  18. apa pekdah la ko bela guppy jantan dua ekor...ko menggalakkan guppy itu ke arah gay tau dak! dosa tau buat guppy tu jadi gay..haishh!

    ReplyDelete
  19. akak LW, memang ler ngeri tp tk sangka sbb tenyeh biase je boleh terpecah kapilari darah.. okies kak, namo tenyeh2 mata sy yg makin rabun ni huhu..baru je pegi upgrade power spec, rasa makin teruk dh ni mata ni..
    semoga mata akak makin sembuh ye..tkmo ngeri2 macam bella swan..

    ReplyDelete
  20. ha ah...jangan tenyeh2 tau nanti x cantik ye dik...make sure mata berkaca2 tau...sure jeling sekali dah terpikat..hikhikhik!

    mata bella tu cap pontianak..ekekeke

    ReplyDelete