Saturday, 19 November 2011

Sakitnya hati: 18 sx

(Aku berkasar dengan bahasa:)
Semalam hujan lebat
ada appt kat Bandar Baru Bangi
appt jam 3, kuar opis jam 2,
jawa kata jas nais la kan
sebab jalan licin
aku bawa keta berhemah
dari federal hiway
nak sampai depan plaza phoenix tu ok
drive cam biasa, sopan santun bagai
sampai tol nak masuk mahkota cheras
semua keta dah bertenat
sebab tak tahu line mana nak que
aku dah biasa sebab hari2 hafal
jalan nak balik windsor
dah tahu kat mana ada lubang
kat mana ada pecah
so aku masuk que bayar tunai
line tiga dari kiri
sedang syok que
tetiba ada satu kancil putih
ada anak patung teddy bear
teddy bear la sangat..puk*&^$ la dia
ada sticker lim kok wing university
ada dua pompuan di dalamnya
menyondol keta aku
macam pompuan sundal tak cukup nafsu
pukimak betul
babi sondol tanah pun kalah
heh pompuan
ko tu dah la potong que aku
masuk tak bagi salam
muka menonong macam pantat ayam tua
aku punya la panas hati
aku ke depan dia ke depan
aku asak lagi dia asak
aku hangen ni, rasa menggigil
memang sial itu pompuan
hujan tambah lebat
kalau aku buka tingkap
tunjuk jari hantu
memalukan sajalah kan
apa lagi...
%^&(%$#*&^%$
%^&(&^%$#^&*&
$%^&*&))*&_)(
aku pun tak sampai hati nak taip kat sini
in the end..
gedegang...side mirror dia langgar kereta aku
dan patah...side mirror dia patah!
ada aku kesah
keta aku ok je
hahahaha
gedik la kau
aku lepas dia masuk dulu
ke mulut tol yang muat2 sebiji keta je tu
aku kalah kan
hati mendidih
sakittttt!!!
lepas bayar
aku bawak keta berhemah
walopon mendidih
hujan dah reda sikit
aku tekan minyak
betul2 dok tepi pompuan &*(^$
buka tingkap keta
senyum tak ikhlas
dan aku tekan minyak sket
sedang kau masih lagi terhegeh2
wahai pompuan poyo
sebab kau tu kancil je
berlagak nak mampos
dan depan kau tu ada merc..
tak berani pulak kau nak sondol
sorry pemandu kancil yang lain
aku tak marah atau hina sapa bawak kancil
tapi aku cuak dengan pompuan kurang ajar
dua ekor dalam keta tu
sebab potong que aku
macam lahanat!
hati puas..
malamnya
aku minta ampun dengan Tuhan
kerana menyiksa hati sendiri...

18 comments:

  1. hehe, memandu memang banyak menguji kesabaran n banyak menambah dosa kering gak, huhu

    ReplyDelete
  2. i dont mind kalau orang ptong que tapi bagi signal. taPI i ckup pantang kalau ptong que tak bagi signal pastu buat seolah2 kita yang salah lane.. i agak tu mesti cha ya nun alif... bangsa tu memang lahat sikit..

    alamak i pulak teremo sama....

    ReplyDelete
  3. pemanduan ala babi jantan gila betina ni dah biasa pada rakyat malaysia, tak kira lelaki atau perempuan. hampir semua daripada kita pernah ada pengalaman macam ni. ini bukan masalah atau faktor gender, tapi masalah disiplin dan sikap taik rakyat kita. sebab tu aku lebih banyak memaki, mencarut atau menghamun ketika memandu daripada ketika sedang marah. takpe, aku kira mood kau dah ok masa baca komen aku ni. jadi aku pun tak nak tolong maki lagi.

    ReplyDelete
  4. CC, dulu I often sound my ex jangan nak marah2 masa memandu, now I know why it happen...x boleh tahan, hati mendidih saja...

    NP, I pun ok je kalau ada yg nak potongan que kan tapi bagi isyarat...ni main masuk aci jolok je, hangen la mak! They were 2 Malay ladies...kalau ca ya nun alif pun satu hal juga, depa besar kepala kalau bawak keta besar. So far kalau keta kecik ni macam biasa je...

    SM, ya hati sudah sejuk! Tapi aku tetap marah pada pompuan tu, cara dia potong que...macam gampang!

    ReplyDelete
  5. kalau aku di tempat pemandu masa tu, aku harap kau takde kat sebelah. sebab kau akan belajar banyak kata-kata carutan dalam pelbagai bahasa...

    ReplyDelete
  6. Ek? Setakat ni aku tau kata2 carutan empat bahasa...ko tau berapa? Boleh exchange...hahaha!

    ReplyDelete
  7. lebih baik jangan. benda-benda tak elok ni jangan dikongsi. aku tak nak tanggung...

    ReplyDelete
  8. Kadang2 dalam bahasa kita x mencarut pun, tapi kalu ko ke tempat lain...lain pulak maksudnya...cer kalu ko pergi Jepun, tetiba ko sebut mangkuk la sebab nak makan mi udon kan, harus ko kena pelangkong sebab mangkuk tu mencarut dalam bahasa Jepun.

    ReplyDelete
  9. bahasa sesama suku juga berbeza disebabkan perbezaan geografi. contohnya satu perkataan dalam bahasa minang, kalau di sini merujuk kepada sejenis masakan tapi saudara di seberang sana membawa maksud yang tut... menarik kan bahasa ni?

    ReplyDelete
  10. Kan, jauh amat bezanya. Pada satu sisi, ia membawa maksud makanan tapi ko berada di kawasan geografi lain, ko mencarut kalu menyebutnya...memang menarik! Kekayaan bahasa...

    ReplyDelete
  11. walau pun menggunakan bahasa yang sama, tetap punyai kepelbagaian maksud. cuma dipisahkan dengan selat yang boleh diseberangi dengan kolek!

    ReplyDelete
  12. Funny! Pada aku bunyi macam tompok, nama kucing jer...tapi tu la kan...bahasa itu berkembang...bêrevolusi...

    ReplyDelete
  13. itu baru bahasa minang. belum banjar, jawa atau bugis. variasi yang sangat pelbagai.

    ReplyDelete
  14. Wahh best kan kalu tahu banyak bahasa...walaupun dalam rumpun Polynesia tapi kepelbagaiannya unik. Dulu aku boleh juga speaking bahasa Thai..tapi sebab dah berpuluh tahun x jumpa suku sakat di sana dan tiada amali, ia jadi lusuh dan berkarat dalam otak...

    ReplyDelete