Thursday, 13 October 2011

Lebam...

Arwah mak aku sentiasa pesan, sebelum tidur, mengucap dua kalimah syahadah, bacalah apa-apa ayat Al-Quran walau sependek Qulhuwallah sekalipun, supaya syaitonnirrajim tak kacau...katanya lagi, jangan nak berangan itu ini ketika nak tidur. Sebaik-baiknya berlapang dada, memaafkan semua orang dan baca sebarang ayat al-quran sehingga lena dengan sendiri. Time skima aku buatlah apa yg mak aku pesan, time tak skima, aku berduet dengan Adele atau sapa2 jer..layan kapla otak jap.

Kata mak aku lagi, tidur adalah mati kecil. Jadi sebelum tidur kalau ada air sembahyang lagi bagus...dosa pahala itu belakang kira sebab ia akan dihisab di padang mahsyar, yang penting sebelum tidur minta doa kepada Allah supaya segala urusan dipermudahkan dan sentiasa dalam peliharaan Allah.

Jadi, lagi sekali, kalau time skima aku akan buat apa yg mak aku pesan...time tak skima...inilah jadinya...aku lupa nak buat segala yang mak aku pesan...jam 3 pagi...aku rasa ada tangan yang mencucuk aku...jenuh le aku nak tepis dan tangan itu tetap ada...dan akhirnya, aku berjaya menepis tangan itu...sedar2 memang tepat jam 3 pagi, langsir masik terkuak dan aku sebenarnya lupa menutup jendela kaca jeriji besi yang mana bila aku jenguk ke laman depan, ada dua tiga ekor anjing mundar mandir memandang ke langit...anjing, tak tidurkah engkau? Pergi main jauh2, jangan nak melolong depan rumah aku...aku nak tidur..kerana esok nak kerja , aku nak tidur yang paling lena sementara usia masih bersisa...

Dan pagi tadi, ketika aku basuh tangan...arghhh ada bekas kebam pada pergelangan tangan...sempat juga dia gigit aku semalam...

Ok! ok..fenomena gigitan ini adalah darah beku yang berlaku akibat kegagalan darah mengalir dengan betul dalam pembuluh darah sebenarnya..kalau berfikir secara singkat, memang hantulah yang gigit, kalau berfikir secara tak singkat...everything happen for a reason..banyak guna tangan, tiada rehat dan penat...so darah pun tahu nak merajuk, berkumpul di situ..tapi aku heran pandai pula ia jadi bentuk seperti geraham dan bulatan..hmm...ntahnya memang betul tangan aku kena gigit...apakah...
Jangan nak fikir yang bukan2 eh..ini adalah pergelangan tangan yg ada tanda lebam..akibat serangan vampire, pada suatu malam yang gelap..V tu tak dapat leher aku, dia gigit pergelangan tangan sebab kat situ pun ada vein yang bagus untuk disedut darahnya...



10 comments:

  1. Sape tu agak2? Edward Cullen ke?

    ReplyDelete
  2. Cullen? No! no! no!..Van Helsing eh..

    ReplyDelete
  3. menakutkan..mmg cam bentuk gigi je

    ReplyDelete
  4. Hahahahahaha! Sngt alergik okeh dgr nama Cullen tu!

    ReplyDelete
  5. tidor tak tarik langsir tutup jendela??
    oh my god
    lately ni jam 3.00 pagi, i selalu terjaga..
    cepat2 matikan tv..sambung tidor semula

    ReplyDelete
  6. HI: yerp...size gigi dewasa...

    Uncle Gedek: Bukan love bite...angry bite!

    MF: hahaha ya sangat allergic..hmm kalau van helsing ada...musti dia mengamuk sakan...

    ReplyDelete
  7. NP: ntah2 kita terjaga time sama...i tdo upstair...so x risau sgt apa2 kat tingkap..

    ReplyDelete
  8. ini kalau dapat kat david teoh ni, jadi pilem boks opis ni.....sumpah!

    uncle815

    ReplyDelete
  9. Mwahahahaha..uncle, David teoh apa kelass, I tunggu offer Coppola ...

    ReplyDelete