Monday, 17 October 2011

@clinic!

Macam biasa, doktor ni kalau tak tikam tangan aku sampai empat lima kali tak sah kerja dia nak sedut darah aku..doktor ko ingat darah aku tu macam air paip eh? Tapi tak pe lah...aku tau ko buat keje ko...dan aku pun hulur je la tangan gebu aku tu yang semacam pe'el nya bila sebut nak ambik darah. Itu jam juga vein jadi hilang dok sembunyi balik daging...
Mula-mula cucuk kat pelipatan lengan...dua kali cucuk, siap berpusing2 jarum tu..pun tamaw keluar juga darah...aku rasa nak sedut dengan mulut jer supaya darah tu kuar cepat...nampak darah je...taring mula la nak keluar...maklumla fresh blood, bau pun semacam...aku pun mula le elegik..elegik sebab baunya manis!
Tak dapat kat lengan, dia tukar jarum, pakai yang jenis butterfly sebab katanya vein kat atas tapak tangan halus sangat dan banyak tulang..doktor kalau ko tercucuk tulang aku...aku bakor bilik ko yang kecik ni...suka suki je cucuk tapi aku rela..nak kata apa lagi kan...pun dua kali cucuk gak..
Lepas dia biarkan cucukkan tu dok berehat2 kat atas tangan aku..sirap merah segar tu pun keluar perlahan-lahan macam takut bebenar nak masuk dalam salur tu...aku rasa nak je tarik cepat2 dan sedut cepat supaya penuh tabung uji 50ml tu...itu le butterflynya..waner oren, kalu boleh aku nak minta kaler hijau...sebab aku suka hijau..nature!

Finally, lepas cabut jarum, sedut sana sini...reading yg aku dapat:
BP: 124/86 which is good as im penghidap hypertention melampau dan diabetic early stage!
SL: 4.9..pun doktor comel tu kata bagus tapi next dia nak tengok bacaan 4 saja...
Cholesterol: Kena tunggu lagi 2 hari...

Mission almost accomplish...

6 comments:

  1. mak oi, sampai terpusing jarum tu. sah, jarum telah ditewaskan oleh manusia V!

    ReplyDelete
  2. Weii! Jarum tu berpusing sebab doctor comel yg pusing, dia malas nak cucuk banyak2 kali, so sekali cucuk dia swing 180 darjah konon nak cari vein...dia tak tahu darah sama hati aku mendidih gila babi, kalau aku bilang sakit, habes la standard aku yg separuh V ni kan....ceitttt! Nasib baik doctor tu comel...

    ReplyDelete
  3. nasib baik dia comel. dengan bermodalkan muka comel, maka dia dibenarkan menggodek badan orang lain sesuka hati.

    ReplyDelete
  4. SM: ya betulll...aku sabar je masa dia pusing jarum tu...rasa nak lempang muka cute dia tu...

    MF: Haha..bukan seram tapi sadis dah pun!

    ReplyDelete
  5. dalam hati dia, "inilah masa aku nak tunjukkan kesan keghairahan virus V dalam badan dia".

    ReplyDelete