Monday, 31 October 2011

Berdarah lagi...

Tahun ni rasanya tahun paling bertuah
kerana aku banyak menderma
bukan menderma duit
tapi menderma darah
derma darah kepada klinik panel
dan HUKM
1 Nov ni adalah kali ke 6
sekali pergi 50ml sejat
sama banyak dengan 1 radas kecil
Ok lagi tu...
yang aku tak tahan tu...
kurang2 lima kali cucuk
baru jumpa vein
tu pun belum tentu nak keluar
kalau doc tu kurang ajar
dia akan pusing jarum 180%
kalau doc jenis pergi sekolah
dia akan gerakkan sikit je
asok harapan aku
biar misi muka lumayan
yang akan curi darah aku
kalau tidak
maunya aku maki carut dalam hati
sebab esok Jumaat kan...
Ok, jaga kesihatan ya
kalau tidak
darah korang pun
asyik kena sedut jer...

4 comments:

  1. eh..la..apasal aku ingat esok Jumaat...ahh tak pe lah...aku nak hari Jumaat juga...(MasyaAllah...apakah Allah sudah memberi isyarat sedikit demi sedikit menarik nikmat itu dari aku...ngeri)

    ReplyDelete
  2. HI: saya pun penakut siot pada jarum tapi ada satu hari tu sebab bengang gila...setiap kali nak amik darah, misi atau doktor musti tak jumpa cari urat darah..paling sikit pun 5 x try...so saya tenung je jarum tu (dalam hati baca al-fatihah) sambil tengok muka nurse/doktor..lama-lama dah tak ngeri..kira cam imune le..

    ReplyDelete