Monday, 31 October 2011

Apa aku nak buat....

Aku malas nak percaya
benda karut marut ni...
walaupun ada pelbagai
pesanan mak nenek..
letak gunting bawah bantal..
letak pisau bawah bantal..
apa hal nak letak senjata pulak
karang ada aku tertikam diri sendiri
makcik aku kata,
baca bismillah 20 x
ya..boleh dilakukan
aku buat bila aku ingat
kawan aku kata,
tidur dalam air sembahyang
ya boleh dilakukan
aku buat kalau tak terbatal
ada orang kata
fikiran jangan menerawang
aku lazim berangan
sebelum tidur
nak tengok benda elok2 je
sekeliling aku
faham2 je lah kan
walaupun aku separa V
tapi aku nak lihat benda
yg tak menakutkan
selagi mata aku celik..
tapi yang aku tak tahan ni
selang dua tiga hari
ada je kesan lebam
dan kesan kena gigit
aku dah tahap hilang sabar
apa nak buat ni...
apa aku nak buat..
takkan nak ada kapak
parang, pisau
segala bagai pulak
dalam bilik aku tu...
tak aci..
‘korang’ gigit aku
aku x boleh gigit korang
x adil sangat!
sangat tidak adil!!!

4 comments:

  1. Ye ke kak? Apesal mcm tu eh? Seram lak!

    ReplyDelete
  2. MF, dalam seminggu kurang2 ada dua lebam...nak kata akak terlanggar perabot ke apa kat rumah, x logik..ntah..tapi mesti ada penyelesaiannya..sedang menyiasat...hehe!

    ReplyDelete
  3. Mana der ko neh...bukan aaa...saja je nak takutkan aku kan...

    ReplyDelete