Tuesday, 16 August 2011

terima kasih Allah...

buka puasa di opis. terima kasih kepada TNB kerana menaja buka puasa aku...laksa johor ini marvelicious ataupun lebih tepat yummylicious. kalau kelab ternak setan @ kelab malam sebelah opis aku runtuh pun aku tak sedar kerana kejelitaan laksa ini menggoda deria peka aku terhadap perkara yang tidak berkaitan..kecuali makan adanya!
walaupun terasing
dalam keterasingan itu
ada kenyataan
Allah Maha Pemurah
dan Penyayang
sedikit yang aku mohon
selautan yang ENGKAU berikan
sekuman yang aku berikan kepada yang lain
segunung yang ENGKAU pulangkan kembali
secebis yang aku kongsi dengan mereka
seluruh maya yang ENGKAU anugerahkan aku
sedikit prasangka baik yang aku terlintas mengenai mereka
sebersit bintang timur yang ENGKAU suluhkan pada aku
sejak hari pertama puasa
rezeki aku sangat pesat
baru tiga hari berbuka di windsor
selebihnya di parkroyal
gardendoubletreebyhilton
gearboxpannazklhiltonsimedarbyconcenter
etc
sungguh aku tidak mampu
untuk membayar 98 sekepala
atau paling murah 78
tetapi rezeki sentiasa basah
terima kasih kepada penaja
kerana memeriahkan warna hidangan aku

sesungguhnya walau warna kehidupan aku adalah sombre
adakalanya..ia menjadi percikan lilac
yang menjanjikan harum kenanga
di hujung laman
terima kasih Allah.

12 comments:

  1. cilakak, jeles aku tengok gambar laksa tu...!

    ReplyDelete
  2. sedap ngko aku cakap...jangan marah..aku siap tambah..

    ReplyDelete
  3. sejak bulan puasa ni ada je yang sudi sponsor i makan hotel..alhamdulillah....

    office i? kedekut nak mamtutttttt....

    i also love laksa johor ....

    ReplyDelete
  4. net..rezeki orang macam kita ni memang murah..teraniaya kan...haha!
    laksa johor tu memang sedap..
    office i plak memang suka buat port luck...

    ReplyDelete
  5. @LW
    murahhhhh sangat2
    bersyukur setakat ni
    hilang husband satu jer
    tapi rezeki lain melimpah ruah...

    ReplyDelete
  6. owhh statement yg betul,
    hilang husband satu jer
    tapi yang lain memang mencurah2 kan...
    syukur alhamdulillah...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..murah rezki lu...
    Allah maha pemurah..1 kite bg, bekali kali ganda Dia balas..



    bila la ade org nk taja gua jd anak ikan ni..eh, taja gua makan...

    ReplyDelete
  8. kamen..apa kah? maksudmu, nak ada anak ikan...mwahahaha...

    nanti datang openg haus raya rumah gua k. lu bley makan banyak2...cehhh aku rasa rock habesss!

    ReplyDelete
  9. huyooo wa cakap lu, LW dah jadi minah rockkk..
    ha ha ha...

    ReplyDelete
  10. NP: once a while..buang karann jap...hihi..masuk kandang rimau mengaum..masuk kandang kambeng..mengembek..masuk barisan??? owh tidak...hahaha

    ReplyDelete
  11. kesian SM, ada kawan degil mcm kita kan LW

    ReplyDelete
  12. naseb dia la nak berkawan dengan sang pendegil macam kita...ntah dia lebey ketegaq dari kita..miahaha...:-)

    ReplyDelete