Wednesday, 10 August 2011

life is too short

Pada tahun 2000++
doktor kata aku ada simpton kanser
kanser yang sangat ditakuti oleh perempan di muka bumi
kanser rahim..
danggg!!!
aku pun rasa nak putus nafas bila dengar statement melulu
tapi bila lihat muka doktor...aku cuba senyum..
doktor mana tahu aku ya ke tidak ada kanser
ok kita buat diagnosis
aku setuju
banyak darah aku kena ambik dek nurse tu
dah lah banyak..sakit pulak tu
bukan sehari dua
banyak hari aku kena ulang alik
ke hospital
tiba hari nak tahu result
doktor pandang muka aku
(doktor nasib baik muka ko handsome)
aku pun pandang juga sambil cuba mentafsir apa dia nak kata
LW u bebas kanser
tapi hari tu simptonnya macam kanser
mungkin ke arah itu tp sebab u tukar cara hidup
ia jadi ok
apanya nak tukar cara hidup
memang aku hidup macam ni
kerja! kerja! kerja!
so aku bitau doktor
cara hidup macam mana yg doktor nak aku lakukan
bla! bla! bla!
Prof Z: S..life is too short and life is abt to celebrate...jangan terlalu tertekan menghadapinya. Raikan segala apa yang Allah Subhanahuwata'ala bagi ya...
Aku: Terima kasih doktor!

Nota kaki:
1. Ketika itu aku rasa doc separuh usia itu seperti seorang abang yg sangat wajar untuk dihormati kerana nasihat ikhlasnya...walaupun bila aku tengok lengan aku lebam sebab anak buah ko asyik cucuk sana sini nak curi darah aku!!!
2.Untuk menikmati hujung minggu ini, aku nak buka puasa di pantai teluk cempedak, pantai tanjung lumpur! (Pssttt Brat ko p Kuching, aku p Kuantan...fare and square)

4 comments:

  1. tanjung lumpur... wakilkan aku makankan siput lonjok. kalau ada la. tak tau air pasang macamana sekarang.

    ReplyDelete
  2. oo ko suka ek..ok boleh! no prob..kalau air pasang spesies tu tak dak ke?

    ReplyDelete