Tuesday, 23 August 2011

dari dalam diri

i)
dari segenap aksara yang ada
antara yang terlintas
apabila kata-kata menjadi nista
maaf pun menjadi hina
apabila waadat dilanggar
janji pun menjadi longgar
apabila rindu tidak dipateri
rasa pun menjadi mati
apabila setia sudah lebur
maka akad menjadi lebur

...   ...   ...   ...

ii)
kata-kata yang baik
ibarat segelas air
yang dinikmati
kala kehausan
kata-kata yang jahat
persis
sakaratulmaut
yang gelojoh
melangsaikan tugasnya
mencabut akar nyawa
dan antara kedua-dua
adalah kata-kata
yang bisu
tiada nahu
tiada sabdu
kelu...

...   ...   ...   ...

iii)
selangkah memasuki ruang sunyi
klik....
kenapa aku rasa ada yang tidak kena
rupa-rupanya kalimantang di siling
sudah tebakar
kesuraman bermaharajalela
dan aku semakin hampir
memasuki jagatraya seorang V...

14 comments:

  1. haha, pancaran dari gegeluk kaca itu yang memisahkan antara dunia V kau dengan alam realiti...

    ReplyDelete
  2. damn...aku balik semalam, buka pintu je...rasa suram di mana-mana..ingatkan aku yg blur..rupa-rupanya sebiji mentol kalimantang di siling sudah terbekar..dah lah tinggi, mampos aku nak panjat..but then i can...petang ni aku beli mentol baru, tukar yang rosak..tak bisa buat kerja dalam suram...rosak mata aku...sigh!

    ReplyDelete
  3. petanda untuk kau terus bermutasi kot...

    ReplyDelete
  4. bermutasi dan berhibernasi..lebih tepat!

    ReplyDelete
  5. i suka lampu secerah kalimantang...

    ReplyDelete
  6. kenapa sedap sangat ayat2 niii..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. NP: my room ada 4 flourescence bulb..memang cerah gila..maklumlah sang pentakut kan..sekali bila satu padam...makaihhh rasa tak lengkap hidup..macam i masuk ke dunia lain...dunia Vampire..kwang3x!

    MrsSpicy: itu adalah kenakalan bahasa di larut malam sebelum dinihari...

    ReplyDelete
  9. kau perlukan waktu siang selama 24jam 55minit... kemudian barulah kau tak perlu risaukan pasal bulb lagi.

    ReplyDelete
  10. eh silap tu..aku perlu waktu siang yg pendek..kalu tidak aku terbakar..ko kan tahu aku allergic matahari...kalu bulan okeh!
    V beb! siang vendetta, malam vampire...mwahahaha!

    ReplyDelete
  11. cahaya matahari tu satu bentuk terapi.

    ReplyDelete
  12. yg terapi tu sekejap jer..antara kol 9 hingga 10 pagi jer..the rest tu semua bersifat membakar bagi aku...isk tablehh aku kena hindarinya..

    ReplyDelete
  13. V for vendetta..i suka movie tu..

    ReplyDelete
  14. NP: kan..i pun suka dengan ikon Vendetta..

    ReplyDelete