Saturday, 27 August 2011

bunuh diri...

hari ini aku berasa sangat ingin 'bunuh diri,'
walaupun aku tahu aku tak sepatutnya
melakukan percubaan itu
termasuk jumaat lepas,
sudah lima kali aku melakukan percubaan
untuk bunuh diri sejak ramadhan ini..
bagaimana lagi aku nak ingatkan diri...
jangan bunuh diri! jangan bunuh diri!
kerana aku ingin hidup seribu tahun lagi
banyak hal belum diselesaikan
aku tidak boleh bunuh diri
tapi setiap hari aku sentiasa
berasa hendak membunuh diri...
aku tidak boleh biarkan nafsu beraja di hati
untuk membunuh diri
kerana aku mahu mati
dengan jasad yang sempurna..

Nota: LW.jangan bunuh diri!!!! jangan buat lagi kerja bunuh diri itu!!!

10 comments:

  1. ungkapan bunuh diri tu cuma pada ayat pertama je diletakkan tanda `'. tapi tidak pada yang lain-lain. bunuh diri dalam erti kata sebenar? atau ada sesuatu dalam diri yang kau nak matikan?

    ReplyDelete
  2. bunuh diri pada bahasa saja...ada sesuatu yang perlu aku hindari..satu jenis perbuatan yg aku kena elak...kalau aku buat bererti aku menempah sengsara..

    ReplyDelete
  3. setiap kita ada sifat dalam diri yang kia benci, tapi kadng2 terlanjur jugak buat (termasuk aku).

    ReplyDelete
  4. jadi aku bahasakan sifat itu sebagai satu perbuatan bunuh diri jika aku lakukannya...kalu aku lakukan, natijahnya dahsyat...

    ReplyDelete
  5. kalau macam tu suatu perbuatan bunuh diri yang perlu dimatikan...

    ReplyDelete
  6. istilah bunuh diri ini aku gunapakai sejak dua tahun lalu...supaya aku teguh dengan disiplin untuk tidak melakukannya..jahanamkan rutin negatif itu supaya ia tidak menjahanamkan hidup aku...okey le kan...

    ReplyDelete
  7. sastera lagi....
    i nak shut down memory..i nak delete i punya kotak cpu... damn...susah...
    beberapa kali tekan ctrl + alt + del tapi tak berjaya...
    how meh??

    ReplyDelete
  8. NP: hahaha..ikut rentak SM tu...dia multitasking meh..maunya terloncat dia kalau tahu i mengata dia..hik!

    ReplyDelete
  9. multitasking? what? aku tak nak paham... hahaha!

    ReplyDelete
  10. Tak payah faham...tak pe...aku tak marah!

    ReplyDelete